Sunday, March 15, 2009

...:::ALEX 3:::...

..........................................................................................

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
bangun2 je tido..tgk jam pkul 8 lbey...
ceyt!
hancur punah hrpn kitorang nak bgun awal, nk g jalan2 kt tepi pntai tgk matahari terbit
huhuhuhu
(bkn bermaksud x solat subuh, tp nila akibatnye tido lepas subuh,haha)
nak menyesal pun da xde gunenye...
pkul 9 lebih, kitorang dah kuar umah nak cari sarapan
adik umi pun bawak la kitorang pegi 1 tempat yg namenye ABU ROBI'
mewah betul sarapan kitorang, hehe..
firakh masywi!
sangatla nikmat lagi2 bile ianya free! kui kui kui!
lepas kitorang kenyang..lalu berjalanla kitorang meneruskan perjalanan..huhu..
seberang jalan gune terowong bawah tanah..maju! hehe..mesia pun xde..kui2
sarapan???? beratnye, hehe..

kemudian menahan tramco(van kot) untuk ke library
sesampai je kat seberang library..
aku ngan umi tetibe terkagum dgn kecantikan library tu
wlau pun x dpt mausk dlm die sbbnye awal sgt kitorang dtg
x bukak lg, kol 3 bru bukak kate pak guard tu
ape da----rugi2
xpela...tgkap gmbr kat luar pun jadila..huhu
kitorang berlatarkan BIBLIOTHECA ALEXANDRIA
then, kitorang pun berangkat pegi...nk wtpe tggu lame2..byk lagi tmpat nak lawat..huhu
tetibe aku ternampak eskrem ntetibe rase cam nak beli eskrem tu
(aku ni x suke sgt mkn eskrem tp nape tah aritu cam nak mkn lak)
so belila..
.............................
huh?! 5 genih 1?! beristighfar aku kat situ..mahal gile!
if aku beli kat fayumi dpt 5! huh! nyesal2...tp xkan tetibe ckp xnk plak kt ammu tu
kena maki hamun aku karang
so 10 genih aku habis di situ..huhu...xnk bli dah, tobat.
hmm..normal la tmpt rmai plancong.
aku byk nmpk org cina
nila eskrem tu, seb bek sedap..hehe
so..kitorang pun habiskan eskrem tu smbil jalan2 kat tepi pantai
men tangkap2 gambar..hehe..
tgh jln2 kat tepi jalan....tetibe ade ammu tegur kitorang sbb die nak menawarkan perkhidmatan kuda die..memula kitorang nak g msjid Abu Abbas je tp ammu tu berjaye gode kitorang supaya sewa kuda die 1 hari...(ilmu ape tah yg die gune)
pas mesyuarat .....*%^&%&$%$*$*.....kitorang pun bersetuju
hehe..mmg betul pelancong kitorang ni.. kat mesia pun aku x pnh naik kuda!
adik umi tgh deal ngan ammu yg aku xtau name die
............bersambung............

No comments: