Tuesday, March 10, 2009

...:::ALEX 1:::...

dihntar oleh ummu yg tmbam n qidah yg pemalu

assalamualaikum
baru2 ni aku gi alex ngan umi
...the beginning of our long2 journey...
hehehe
kitorang g ari khamis petang pas asar
dahla aritu turn kitorang yang masak, abeh kelam kabut
pakej! siap kemas dapur..mop rumah..masak..belaga-laga ngan umi kat dapur yang sempit tu
kalaulah ade rakam n then tgk balik, sure gelak, huhu...
umi: yu, cepat cket..kite dah lambat ni. tiket pun x beli lg ni..
dgn kelam kabutnye aku besiap,huhu..apela umi ni wat aku gelabah
aku: ye2..jap..
.....................................................................................
ummu ngan qidah hntr kitorang coz dorang nak amek kwn dr alex nak dtg cni
sampai je kat mahattoh, alhamdulillah tiket ade lg n syukur sgt2 sbb ade gak senior yang nak balik ke alex, so kitorang pun ikotla..(x pnh nek kete api kt cni so x tau sgt)
setelah salam2
ummu cium pipi umi (manje tol)
kitorang pun memulakan perjalanan
(bace doa nek kenderaan)
.......................................................................................
(dalam kete api--30 minit pas die gerak)
aku:mi, nak makan bile?
umi: ntahla..skrg ke?
aku: ko dah lapar ke? bkn rini kite mkn 3 kali ke..if campur ni jd 4 kali, brt2 lak tu.
umi: ntahla, aku cam dah lapa..
setelah berbasa-basi akhirnye kami bersila kt atas kusi n mkn, hahahahaha
(ekceli aku pun nk mkn senanye tym tu,hehe..)
bile mkn dlm kete api, terasa cam masakan yg kitorang msk tu tersangatla sedap
menyesal x bwk byk2..huhu
hmmm
dalam kete api xley tido sgt, nape tah..
kejap2 ade bunyik
''maiyah ma'daniyyah! syai!halawat!ful!
sempat lagi berjual2 dlm kete api tu..hmmm..inila mesir...
kitorang bli ful..hehe.. (bli gak, ceyh)
..........................................................................................................................
.....to be continue.....
(isya' dah masuk, sebelum aku dpt ym dr pcm tuk mnyegerakan solat, bek aku solat dlu, ngee~)

1 comment:

Nurul Huda said...

nk tawu cter yg selanjutnyer
cept smbung !!!!!
hehe