Saturday, April 24, 2010

jauhi zina !!!

assalamualaikum semua!!!

zina adalah salah satu dosa besar...
bagi mereka yang berzina ni hukuman nyer...

bagi blom kawen = sebat (100X )
yang dh kawen lak = rejam sampai mati

ishk3...
takot woooooo!!!

sebenarnyer nak kongsi 1 video ni...
ambil drpd kawan umi...
sedih lepas tengok...
tak pasal2 anak yang tak bersalah jadi mangse...
anak nyer dah cukup sifat lak tuh...
tinggal nak buat development of bones je...
tp...digugurkan...

kepada si ibu nyer lak...
dah la kena tanggung dosa zina...
pastu kena tanggung dosa membunuh pulak...
takot nyer klo banyak dosa...
YA ALLAH!!! AMPUNILAH DOSA2 KAMI!!!
jom same2 kiter berdoa agar hidup kiter aman damai dan jauh daripada zina dan dosa2 beso yang len...AMEEEENNN!!!

orang cakap...cinta lepas kawen tuh manis...
ak NO KOMEN sebab x pernah kawen lagi...
hak3...



pe2 hal...
ingat batas pergaulan...
ingat mok aboh...
paling penting...
ingat ALLAH...

video

p/s : klo ak de salah fakta...sile btau/tegor...supaye leh btolkan...

Friday, April 23, 2010

terase dihargai dan disayangi...kui3...

assalamualaikum semua!!!
bertemu lagi kita dlm rancangan KCB...
semalam tanggal 22hb april 2010...
AJK BATCH THN 2 melawat KCB...
gembira nyer!!!
yeay!!!
terima kasih kepada :

1) Esteqqama (KETUA BATCH AKHAWAT)
2) Normalisa (AJK BIOCHEMISTRY)
3) Dayang (AJK HISTOLOGY)
4) Syafika (AJK ANATOMY)

terima kasih kerana sudi melawat KCB walaupun tengah sibuk buat persediaan untuk exam sheet esok...
KCB sangat terharu dan teruja...hohoho...
KCB siap dapat meehOon goreng lagi...
seronok nyer!!!

zoOm3!!!


tak dilupa jugak...CIK KASWANI pon datang melawat KCB...
siap bermalam di hotel 5 bintang KCB u!!!
Cik Kaswani bawa cheese cake...
yeeepiiiii!!!

gambar hanya hiasan se'eye-eye'...

wokies...that's all...
jangan jelez ye semua coz AJK dengan KASWANI sayang KCB...
hak3...
(perasan je lebih...padahal AJK sayang semua...hohoho)

gOoD LucK semua untuk sheet esok...
let's aim for MUMTAZ bebeh!!!


Thursday, April 22, 2010

sedapnyer ayam goreng!!!

assalamualaikum semua!!!
tadi makan ayam goreng...
sedap nyer...
delicious!!!
oishiiii...
x sabo rasenyer nak pergi pasar ramadhan tahun ni...
nak beli rangke ayam...hak3...
(exam x abes lg...sebok nk g pasar ramadhan lak kn...bln pose pon x msk g...)

zoom3!!! blogger-emoticon.blogspot.com






video
p/s : video upin ipin...enjoy!!!

Monday, April 19, 2010

xde idea???

assalamualaikum...

pagi tadi exam practical histology...
semalam practical physiology...
esok practical anatomy...
luse practical biochemistry...

sebenarnyer tak de point nak tulis pe...

????????

idea dah hilang...
fikiran dah melayang...
mata dah terbayang...
??????
layang-layang???

hurm....

idea hilang lagi...

saje nak update blog...
doakan KCB mumtaz ye...
sekian...

Saturday, April 17, 2010

surat bukan dari iblis mahupun setan


Membawa kebenaran itu memang payah..
Namun...
Jika hati itu telah menjadi milik Allah Maka tiada lagi kegundahan jiwa.
Bukan mudah...
Yang penting walau apa pun persepsi manusia
Selagi Al-Quran dan As-Sunnah menjadi benteng kehidupan,
Juga...
Solat lima waktu ditegakkan dengan penuh kehambaan
Pasti akan Allah s.w.t. tunjukkan jalan.
Pengalaman hidup yang dilalui sebagai pengajaran.
dan smoga Kesedaran yang Allah ilhamkan
Mampu menggoncangkan hati dan iman..
Bersabarlah sesungguhnya itu adalah tarbiyah Allah Bersihkanlah....
Segala persepsi yang membelenggu dirimu ..
Aku hanya berpesan
Untuk sama seiring sejalan dgn mu menuju Allah yg SATU..

kata2 from....
UNIT AKADEMIK PCM

from KCB plak...
gudluck lah kpd kamu2 esok..
esok dah start final
study2 gak
jage diri
kesihatan
iman
ibadah
makan
minum
tido
.....
sume2lah kena jaga

RABBUNA WANNAJAH!!!!
INSYAALLAH.....

Thursday, April 15, 2010

:: Surat Dari Iblis ::

Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir

SURAT DARI SETAN UNTUK MU

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu. Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu. Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkat ketempat tidurmu. Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya. Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.

Hai Bodoh, Kamu millikku.
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu. Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah. Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah. Dia sudah mencampakkan aku dari syurga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk membalaskannya.

Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan. Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka. Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH

Aku benar-benar berterima kasih padamu, karena aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani
Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua , Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.
Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita. Ini hanya merupakan surat penghargaanku untuk mu.

Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.

Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu. Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa. Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu. Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.

Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa. Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.

Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya. Begitulah anak-anak .

Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang. Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi. Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu. Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.

Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.

Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.

Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.


Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan siapapun.

gambar hanya hiasan semata-mata...
surat ni ambil dari link yang orang bagi...
hayati & renungkan...

Wednesday, April 7, 2010

ade BABI???mana baBI??

bismillahirrahmanirrahim..lama x menaip..parkinson jadinyer jari ni bile tibe2 nk taip....


mana babi???tu dia BABI comel..pinky2 pig wink**..apakah ini..hah,pakcik makcik..atuk nenek..abg adik..baca lah yer..pastikan kamus di sebelah anda..kot2 x paham ke...aku mls nk translate..busy dowh..hehe


An Australian professor has warned religious groups that cigarette filters may contain traces of pig's blood.

Simon Chapman said recent Dutch research has identified 185 different industrial uses for a pig - including the use of haemoglobin in cigarette filters.

The University of Sydney professor said the study offered an insight into the world of cigarette manufacturing and was likely to spark concerns for devout Muslims and Jews.



I think that there would be some particularly devout groups who would find the idea that there were pig products in cigarettes to be very offensive,' he told the Sydney Daily Telegraph.

'The Jewish community certainly takes these matters extremely seriously and the Islamic community certainly do as well, as would many vegetarians.



'It just puts into hard relief the problem that the tobacco industry is not required to declare the ingredients of cigarettes - they say "that's our business and a trade secret".'



The research found pig haemoglobin - a blood protein - was being used to make the filters more effective at blocking toxic chemicals before they entered a smoker's lungs.

Professor Chapman said that although some tobacco companies had voluntarily published a list of the contents in their cigarettes on websites, they also noted undisclosed 'processing aids' in the finished product.



At least one brand of cigarettes sold in Greece has been confirmed to be using pig haemoglobin in its manufacturing processes, he added.



Professor Chapman said: 'If you're a smoker and you're of Islamic or Jewish faith then you'd probably want to know and there is no way of finding out.


p/s;aku da kata dulu menatang ni mmg femes dulu (sila rujuk older post)....huhu.pelik tol..rajin plak kilang2 rokok sembelih babi....rokok2 la..babi2 la....apa da..


okies,gud lak bebeh exam semakin mendekat...doakan moga sume sukses!!





Sunday, April 4, 2010

reasOn tO sMiLe...sMiLeZ sOkmO!!!


A blind boy sat on the steps of a building with a hat by his feet.

He held up a sign which said: "I am blind, please help."

There were only a few coins in the hat.

www.FunAndFunOnly.org

A man was walking by. He took a few coins from his pocket and dropped them into the hat.

He then took the sign, turned it around, and wrote some words.

He put the sign back so that everyone who walked by would see the new words.

Soon the hat began to fill up. A lot more people were giving money to the blind boy.

That afternoon the man who had changed the sign came to see how things were.

The boy recognized his footsteps and asked,

"Were you the one who changed my sign this morning? What did you write?"

www.FunAndFunOnly.org

The man said, "I only wrote the truth. I said what you said but in a different way."

I wrote: "Today is a beautiful day but I cannot see it."

Both signs told people that the boy was blind. But the first sign simply said the boy was blind. The second sign told people that they were so lucky that they were not blind. Should we be surprised that the second sign was more effective?

www.FunAndFunOnly.org

Moral of the Story:

Be thankful for what you have.. Be creative. Be innovative.

Think differently and positively.

When life gives you a 100 reasons to cry,

show life that you have 1000 reasons to smile

Face your past without regret.

Handle your present with confidence.

Prepare for the future without fear. Keep the faith and drop the fear.

The most beautiful thing is to see a person smiling…

And even more beautiful is, knowing that you are the reason behind it!!!

Enjoy your day with a heart of gratitude.


p/s : citer ni dapat dari mak n nk kongsi ngan sume org...

jgn sdey2 k...

smilez sOkmO...


Thursday, April 1, 2010

7 aYaT cInTa!!!

assalamualaikum sume...
rase cm dh lame x update blog...
time gledah2 laptop td...
t'jupe lak pasal ni...

wowowowowo!!!
korg jgn r ckp ak jiwang kot coz tajok ats tuh...
x semesti nyer ayat2 cinta ni yg karat2 je...
meh ak bg cth karat...

"fahri...ni asir mangga kesukaan kamoo!!!" (sedutan ayat2 cinta...hik3...xde kne mengene...saje tarok)
"i lap u...u lap me...moh lap lantai u"

eeeeiiii...geli3 je ak dok taip ni...
ak ase ramai antare korg yg lagi expert dr ak klo nk pk ayat jiwang karat...

ak dh lari topik dh ni...
jom tgk 7 ayat cinta ni...
zoom3...

Sabda Rasulullah SAW:
"barangsiapa yang hafal dan mengamalkan tujuh kalimah ini akan dimuliakan oleh Allah dan malaikat dan akan diampuni dosa-dosanya walau sebanyak buih di lautan.."

1. B ismillahhirrahmanni rrahim: Pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.

2. A lhamdulliah: Pada tiap-tiap habis melakukan sesuatu.

3. A stagfirrullah: Jika tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.

4. I nsyaallah: Jika ingin muelakukan sesuatu pada masa akan datang.

5. L ahaulawalaquatailla hbillah: Bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.

6. I nnalillah: Jika menghadapi musibah atau melihat kematian.

7. L aailaahaillallah: Bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya. amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang yang terpilih oleh Allah.



ayat2 cinta diatas ni ditujukan khas tok diri sendri n sume umat Islam sluruh dunia...

P/S : renung2 kn & slamat beramal...