Friday, June 19, 2009

EnaM 1 duA 0 aKu...

assalamualaikum semua...
aku alhamdulillah selsema..yg tak pernah baik.
aku paling sehat pun dlm 2 ari je..
bak kata sarah..''ko ni kan...tgh2 summer yg panas ni pun boleh selsema''
actually aku pun tak phm kenapa..sejak sekolah lg..aku sentiasa dgn ''INGUS'' aku
(dlm kamus idop aku, ingus=sapu tgn)
kate sarah, ''aku rase ko ni kekurangan IgM''....aku pun, apakah???
sedih kan...sakit selalu, takpe..kifarah dosa.
siap ada yg ckp aku ni kena anemia lg...sape xtau anemia, pegi google sendiri. malas aku.
ini cume introduction je, wakaka...
arini alhamdulillah...baru habis exam oral physiology.
secara rasminya...kitorang dah selesai 3 paper. pahni ade histo, english, computer.
ade ke computer??? ntah. taktau.
..........................................................
actually aku tgh berkabung skrg..yg aku nak cite kali ni la baru ade kaitan dgn tajuk entry
EnaM 1 duA 0 aKu
-----
uu : umo aku 20 tahun, aku tak main mainan budak 7 tahun, hahaha!
dgn seronoknye aku menggelakkan dorg, si sarah, umi n kas.
ade ke gi main facebook, tah pape yg dimainnye,
mafia wars..fashion wars..yg baru ni farm town
wat so ever
kebun kat tepi umah sendiri pon tak terurus, nak buat kebun kt tenet
dapat duit katenye..juta2...mane masalahnye?????
heyyy...tak pahamla aku pikiran budak2 ni..
aku pun terus kuar dr bilik umi, angkut brg2 aku gi masok bilik then letak atas katil
then, aku g dapor..minum air, pahtu gi balik bilik umi,,borak2.
pahtu aku haus lg. besela musim panas, huhuhu..
berulang alik aku dr dapor ke bilik umi
time ni pintu umah terbukak sbb sarah ngan kas baru dtg
pintu umah sarah pon tebukak, sbb die baru kuar gi umah aku
umah kitorang 1 floor..tingkat 6. tinggi woo!
kitorang pon leka borak2, bergelak tawa, huha huha huha..
tibe2...sarah : weyh! lelaki!
aku yg betul straight kt pandangan die....
bedebang!!!
terus tutup pintu umi. tindakan reflex. sbb time tu aurat tak sempurna ditutup
arghhhh!!!sarah kelam kabut carik tudung. sarung je tudung umi.
tibe2 pintu umah kitorang ditutup...panik nak mampos, sbb tak penah nampak lelaki tu
yg kitorang sempat nmpk
die tak pakai kasut, pakai seluar sukan lipat sampai lutut, baju kuning terang,
hitam, kurus, tak hensem kot
lepas sarung tudung mcm bangkei, sarah terus kuar bilik, bukak balik pintu umah aku
sbb nk tgk org arab tu, kot2 ade pape yg die nak en..
tp die dah lesap...ilang, langsung tak dgr tapak kaki
eh, lupe plak...die tak pakai kasut
ape yg sarah nmpak???
adalah ummu, huhu..yg tgk tekejut mukenye, tersembul kat muka pintu
pakai jubah arina yg baru die beli kat suk hawagat
huh! x pasal2.
melalui cerite ummu. ummu tgh study kat bilik rina.
fyi, posisi bilik rina n bilik umi same..kirenye terus nampak dr pintu masuk umah
bilik aku pun, cume, bilik umi berhadapan, bilik aku kat tepi sikit
tp yg penting 22 boleh nampak dgn jelas kalau pintu umah tebukak
ummu study mengadap balkoni, so tak perasan kot kalau ade org perhatikan
ntah mcm mane tergerak hati ummu nak toleh ke pintu luar,
sekalinya die nmpak org laki arab tu tgh pandang ummu sambil2 pandang umah aku
lelaki tu nampak cam steady je..kirenye cam dah lame die perhatikan kitorang
sbb die tak nampak penat langsung. kalau die baru sampai kompemla die termengah2 cos umah kitorang ni tingkat 6....anak tangga bukan men ramai
tindakan reflex ummu lain..die tergamam sekejap.
aku plak, terus hempas pintu. pastu umu terus ttup pintu, beberapa saat lepas tegamam kot.
sarung jubah arina n bukak balik pintu sbb nak tnye pak arab tu, die nak ape.
tu yg bertembung ngan sarah yg pakai tudung cam bangkei td. huhuhu..
pak arab tu ilang.
aku plak cam tak sedap hati. sbb time aku tutup pintu bilik umi, pintu umah tebukak, pintu bilik aku pun tebukak, dgn laptop aku tesadai cam ikan masin kat atas lantai..aku jd cuak.
aku terus masuk bilik..aku lega sket nmpak laptop. aku terus cari benda kesayangan aku.
tajuk entry kali ni.
tak jumpe. aku teringat. td aku ulang alik ke dapor 2 kali. aku cari kat dapor. tak jumpe.
aku buat2 betenang. mi, nmpk nset aku tak. aku lupe aku letak mane.
aku teringat balik. aku letak atas katil td sekali ngan buku2 physio.
heart rate aku. mak ai, cam bangkei. ''aku ase nset aku ilangla''
dlm keadaan hingar bingar tu. sarah sibuk menggeledah, kot2 org tu masok umah
nyorok dlm toilet ke...dlm peti ais ke.
umi pun same...cek 1 umah. xde ape...
tgh2 aku melilau2 cari nset aku sesambil dibantu kas...
tibe2 budak2 umah sarah menjerit bagai nak rak..
aku ape lg..pikir yg bkn2..alamak..dorg jumpe pak arab tu dlm toilet ke.
bapak seram dowh!
sangkaan aku meleset.
sarah tercungap2 gitau...''karpet kitorang kena curik!!!''
aku rase cam nak pengsan. kirenye betulla nset aku pon kena curik, mak!!!
nset mama baru hantar! fresh..malaysia mari!
..........................
itula cerite terbaru aku
takziah buat aku
ujian di malam sebelum exam
-the end-
kepada mama ngan ayah
sori...kakak tak dapat jage nset tu lame..Allah lebih sygkan die.
kakak tak mampu buat ape2
kepada sahabat aku yg kat malaysia.
korang rajin hantar mesej kata2 semangat kat aku.
terima kasih diucapkan atas ingatan dan tazkirah.
panjang lebar mesej korang
tak mampu aku nak balas coz ketiadaan kredit yg menghalang.
so, aku pun topup semalam.
nak contact ramai orang.
10 genih tau aku topup.
tapi secebis pun aku tak sempat gune...rezeki org lain.
kepada umah sarah..
lepas ni korang makan atas lantai jela ea
takpe..summer pun skrg ni. tak sejuk dah.
kepada sarah...
karpet baru la kite nanti kat umah baru gamaknye, ngee~~
kepada pencuri berbaju kuning...
ko lupe nak amek earphone sekali
ade aku sangkut kat tingkap
ko tak perasan kot sbb warna putih, dinding ngan tingkap pun warna putih.
takpe aku maapkan.
ko delete tau gambar2 perasan aku tu sebelum jual.
malu dowh!
kepada baba ngan mama..
kali ni bukan beday party cam slalu
jeritan kali ni betul2 sbb ade penyangak
kate baba...
kemungkinan boleh tangkap penyangak tu
sbbnye feature penyangak same cam yg mama sebut ngan yg sarah sebut n yg jiran tetangga yg lain sebut....kirenye dah suspect la.
tapi aku dah pasrah.
EnaM 1 duA 0 aku
kesimpulannya:
walau sekejap mane pon korang kuar umah...walau cume ke umah depan yg jaraknye sekangkang semut api...walau setinggi menara cam dlm cite dragon ball pun umah korang tu... tutuplah pintu. itu saje.
nasib baik nasi belum jadi bubur lagi
alhamdulillah xde perkara yg lebih buruk terjadi
kitorang masih terpelihara.
cume aku je yg trauma.
bukak almari baju pun gune kayu katil
hahaha

No comments: